Wspomaganie Pracy Konsoli Alarmowej

Wspomaganie pracy w konsoli alarmowej Safestar jest możliwe dzięki udostępnieniu kilku narzędzi, które zapewnią, że żaden alarm nie zostanie przeoczony.

Safestar działa za pośrednictwem przeglądarek internetowych. Użytkownik ma możliwość wykonywania wielu czynności jednocześnie na kilku zakładkach. Istnieje też możliwość obsługi na kilku monitorach, co bardzo ułatwia i usprawnia pracę. Należy jednak pamiętać, zwłaszcza na stacji monitorowania, że każdy operator powinien zawsze mieć otwartą przynajmniej jedną zakładkę przeglądarki z konsolą. W celu ułatwienia kontroli konsoli w systemie dostępnych jest kilka narzędzi, które zapewnią, że żaden alarm nie zostanie przeoczony. DMSI rekomenduje do pracy w systemie Safestar przeglądarki Chrome i Firefox w aktualnych wersjach.

Konfiguracja dźwięków konsoli alarmowej

Po zalogowaniu należy najechać kursorem na nazwę użytkownika w prawym górnym rogu przeglądarki i wybrać opcję „Ustawienia użytkownika”

W formularzu edycyjnym należy przejść do zakładki „Konfiguracja konsoli”. Bardzo istotne jest tutaj zaznaczenie opcji „odtwarzanie dźwięku zdarzenia do czasu podjęcia obsługi” oraz wybranie dla jakich rodzajów zdarzeń opcja ma być aktywna: czy dla wszystkich alarmów, czy tylko dla alarmów krytycznych.

Przy takich ustawieniach aplikacja będzie informowała dźwiękiem o nowych, nieobsłużonych alarmach aż do momentu przejęcia ich przez operatora.

Zapobieganie automatycznemu wyciszaniu przeglądarki

Producenci przeglądarek internetowych wprowadzili w ostatnim czasie funkcjonalność polegającą na automatycznym wyciszaniu dźwięków przeglądarek przy bardzo długim braku aktywności użytkownika. W takim przypadku w konsoli alarmowej może pojawić się komunikat „Dźwięk wyłączony z powodu braku reakcji użytkownika!”. Komunikat ten znika po kliknięciu gdziekolwiek na konsoli lub w ikonę z przekreślonym głośnikiem na zakładce z konsolą Safestara. Żeby uniknąć wyciszania zakładek przez mechanizmy przeglądarek należy kliknąć ikoną obok paska adresu przeglądarki i ustawić w opcjach zezwolenie na odtwarzanie dźwięku w tle.

Dla przeglądarki Chrome:

Dla przeglądarki Firefox:

Jeśli opcji dźwięk nie ma na pierwszym ekranie, należy wejść w „Ustawienia witryn” lub „Uprawnienia”. Następnie trzeba dodać stronę do wyjątków lub wyłączyć opcję blokowania automatycznego odtwarzania dźwięku.

Alerty o nieobsłużonych zdarzeniach

Wspomaganie pracy konsoli alarmowej odbywa się również przez ustawienie odpowiednich alertów z powiadomieniem telefonicznym lub mailowym. System może kontrolować zarówno brak aktywności operatora w zadanym czasie lub obecność nieobsłużonych zdarzeń na konsoli. W celu konfiguracji, należy uruchomić „Alerty->nowy alert” i w formularzu wybrać Rodzaj alertu: Systemowy. Następnie należy wprowadzić adresy email, lub numery telefonów dla powiadomień.

Następnie na samym dole formularza zaznaczyć, których parametrów system ma pilnować i o których przekroczeniu informować.

Dedykowane „wtyczki” do przeglądarek

Można użyć też odpowiednie dodatki do przeglądarkek:

Dla Chrom’a:
https://chrome.google.com/webstore/detail/safestar-monitor/dpmankepigjoejngdeijeghfgllndmhj?hl=pl

oraz dla Firefox’a
https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/safestar-monitor/

Po zainstalowaniu dodatku, użytkownik może zmienić częstotliwość kontroli. Kontroluje on, czy operator ma otwartą przynajmniej jedną kartę z konsolą systemu oraz czy są jakieś nie przejęte do obsługi zdarzenia. Jeśli któryś z warunków zostanie spełniony, dodatek poinformuje o tym odpowiednim komunikatem oraz sygnałem dźwiękowym.

Newsletter

żebyś zawsze był na bieżąco